Köksfunderingar

En lång vecka med FORMEX besök och möten. Helgen har varit ett enda kalas. Var på tjejmiddag i fredags hos en kollega på jobbet och idag hade vi Piratkalas för minstingen hemma. Så snart alla gäster gått hoppade jag upp på en stol och monterade ner alla gardiner i huset. Till veckan kommer jag att skruva ner gardinstänger, tavlor, speglar mm. Just nu laddar jag som bäst för onsdag i veckan som kommer för då är det slutbesiktning av vår nya lägenhet och faktiskt FÖRSTA gången vi får se den i färdigt skick. Så spännande!

Jag går omkring och har köksfunderingar. I den nya lägenheten har vi köket öppet mot vardagsrum/matplats. VÄLDIGT öppet. Det måste ju innebära att man måste rycka upp sig lite framöver- inget ”jag tar disken imorgon” alltså. Om man inte vill tokstöra sig när man slår sig ner i soffan för att se en film efter att barnen somnat. Matos som det ju kan bli även med en bra fläkt, hur kommer det att bli? Världsliga saker såklart men ändå- i mitt huvud.

Här kommer lite inspiration på härliga vita öppna kök som påminner om vårt blivande. Mer om vårt nya kök när vi väl flyttat in!

vitt öppet kök
Bild lånad här; http://www.archdaily.com/575737/apartment-h-m-destilat/
Vitt öppet modernt kök
Bild lånad här; http://mittogvaarthjem.blogspot.se/2014/01/k-j-k-k-e-n-i-n-f-o.html
24
Bild från Housedoctor. Älskar stolarna mot allt det vita!
vitt modernt kök
Vitt kök + gjuten cementskiva, dubbla skåp på höjden.
Vitt modernt öppet kök.
Bild från Lagerlings. Gillar idén med dubbla skåp på höjden.

Må så gott!

Kommentera här

